Ez a remekmű egy magyar kivándorlók gyermekének Vittorio Janónak (ahogy a szülei hívták: János Viktor) keze munkáját dicséri. Az Alfa Romeo P2-es versenymasinát nyolchengeres kompresszoros, két vezérműtengelyes motor hajtotta és a legjobb versenyautó volt az 1920-as évek második felében. Ez a modell nyerte az első Grand Prix világbajnokságot 1925-ben Gastone Brilli-Peri gróffal a kormányánál. (Ezt a vb-t csak a márkák számára írták ki, és négy verseny alapján hirdettek győztest. Ezek a futamok voltak az Indy 500-as, az Európa Nagydíj, a Francia Nagydíj, és az Olasz Nagydíj.) Egy ilyen masina volánjánál vesztette életét a későbbi kétszeres Forma-1-es világbajnok Alberto Ascari édesapja, Antonio is. Sőt ez a modell alapozta meg a Ferrari hírnevét is. 

 Enzo Ferrari azért cserébe, hogy , visszaengedje istállója legjobb versenyzőjét Giulio Camparit az anyacéghez, egy Alfa P2-est kapott Milánóból cserébe. Ez akkora dolognak számított, hogy még Tazio Nuvolari is hajlandó összeállni a szinte ismeretlen csapattulajdonos Enzóval. A „Mantovai Ördög” már első ferraris versenyén rászolgált a bizalomra: a Triest-Opicina hegyi versenyről a győztesnek járó trófeával tért haza. Később is több győzelmet aratott és sikereinek köszönhetően a Ferrari név egész Olaszországban ismerté vált. Bár jelentősebb futamokat nem sikerült nyerni - ezek babérjait az Alfa Romeo aratta le - de az első teljes szezon gazdaságilag sikeres volt. A Scuderia Ferrari huszonkét versenyen állt rajthoz és nyolc győzelmet ért el. A pénzdíjak jól hoztak a kasszába és végül Nuvolari is hajlandó volt egy teljes szezonra szerződést kötni az istállóval.

 A P2-ből összesen hat darab készült, ma már csak hármat tartanak számon a világon, ebből kettő az Alfa Romeo tulajdonában van.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az Alfa Romeo P2-es műszaki adatai:

Motor: soros 8 hengeres

Hengerűrtartalom: 1987 cc

Max. teljesítmény:  140 LE, 5500 fordulat/percnél (1924.)

                                175 LE, 5500 fordulat/percnél (1930.)

Végsebesség: 225 km/h

Gyártási év: 1924–1930.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://f1grandprix.blog.hu/api/trackback/id/tr344544079
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása