A Mercedes-Benz 1994-ben a Forma-1 mellett az Egyesült Államok versenypályáira is betette a lábát. A nagy autógyárak számára a „jenki Forma-1”, azaz Indycar és annak ékköve az Indianapolisi 500 mérföldes száguldás mindig is kihívást jelentett. Amerika legnagyobb…

Az új Concord egyezmény összesen 50 millió eurós plusz bevételt jelent a csapatoknak évente, miközben a versenyek száma a mostani 20-ról, 22-re vagy 23-ra fog növekedni, mondta el Bernie Ecclestone a brit Guardian lapnak. A szerződést aláíró istállók között állítólag Mr. E.…

Vittorio Jano 1932-ben újra egy nagyszerű versenyautót adott a világnak. Az Alfa Romeo Type B, alias P3, amely kecses, elegáns és mindenekelőtt roppant gyors volt és mérföldkőnek számított a versenyautó építésben. Ez volt az első "monoposto", azaz együléses…

A hatvanas években Bandini volt az olasz autósport nagy ígérete, de monacói balesete keresztbe törte pályafutását. Halálába belejátszott olasz temperamentuma és a Ferrarin belül uralkodó ellenséges légkör is. Az autószerelő családból származó Bandini az ötvenes évek elején…

               A sportkocsi versenyeken használt Mercedes-Benz 300 SLR-ből készült egy kupé változat, amelyet a köznyelv Uhlenhaut-kupéként ismer. Az autó megépítésének 1955 közepén láttak neki Stuttgartban.…

Ez a remekmű egy magyar kivándorlók gyermekének Vittorio Janónak (ahogy a szülei hívták: János Viktor) keze munkáját dicséri. Az Alfa Romeo P2-es versenymasinát nyolchengeres kompresszoros, két vezérműtengelyes motor hajtotta és a legjobb versenyautó volt az 1920-as évek második…

1952-ben a Ferrari is megpróbálkozott az Indy 500-as babérjainak learatásával. (A futam ugyan része volt a Forma-1-es világbajnokságnak, de egyetlen európai sem merészkedett át a tengerentúlra, mert ott más szabályok szerint épített autókkal kellett rajthoz…

 "Egy Forma-1-es autóval Monacóban végigmenni olyan, mintha egy szobába helikopterrel röpködnénk” – mondta egyszer viccesen a háromszoros világbajnok Nelson Piquet. A hasonlat talán kicsit túlzás, de jól szemlélteti, mi vár a versenyzőkre a világ…

  Az amerikaiak büszkesége kétség kívül az Indianapolisi 500 mérföldes verseny, amelyet a világ legrégibb ma is működő versenypályáján az Indianapolis Motor Speedway-en rendeznek minden év májusában. A 2,5 mérföld - 4 kilométer - hosszú aszfaltcsíkot 1908-ban építették,…

süti beállítások módosítása