A német Auto Motor und Sport arról számol be, hogy Flavio Briatore – akinek F1-től való eltiltása 2013-ben jár le – egy új sorozat, a GP1 szabálykönyvén dolgozik. (A GP2-es szériát Briatore és Ecclestone közösen gründolták, de a Forma-1 előszobájának szánt sorozat nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket, miután az itt használatos versenyautók darabonként 1,5 dollárba kerülnek, miközben a konkurens Forma-2-es széria számára a Williams 300 ezer fontért gyárt hasonló versenymasinákat.) A GP1 független lenne az FIA-tól, így valószínűleg a „világbajnokság” elnevezetést sem használhatná. Többen azonban úgy vélik, hogy Eccelstone is ott van a háttérben és a Renault ex csapatfőnöke nem valami új sorozaton, hanem a Forma-1 új szabályain dolgozik. Bernie nemrégiben azt találta mondani, hogy a szabályok meghozatala nem tartozik a szövetségre, maximum a betartatásukkor jöhetne az FIA képbe.
Az olasz macho elképzelése szerint a csapatok egy rahedli pénzt spórolhatnának, ha megvalósulnának a terveit. A technika egy részét egységesítenék, és az aerodinamikai szabályokat is szigorítanák. A mostani heti 60 óra helyett csak 40-et lehetne a csapatoknak a szélcsatornában tölteniük és csökkentenék a tervezés során felhasználható számítógép-kapacitást is 40 teraflopra. A csapatok költségvetését 170 millió dollárban maximalizálnák, amelyet több lépcsőben vinnének le 100 millióra. A 2014-ben bevezetendő V6-os, közvetlen befecskendezéses, hibrid 1,6-os turbómotorokra is várni kellene, így maradnának egy ideig a mostani V8-as szívók. Ennek az az oka, hogy az új erőforrások kifejlesztése drágább, mint amennyivel a Mercedes, a Ferrari valamint a Renault számolt, az FIA viszont már meghatározta a V6-osok árát, amennyit a gyártók kérhetnek értük. Technikai téren sincs minden rendben. Az új erőforrások kb. 25 kilóval nehezebbek és többet is fogyasztanak, mint a mostani hajtóművek, ami azt jelenti, hogy valószínűleg az autók a többletsúly miatt jelentősen belassulhatnak.