A német Auto Motor und Sport arról számol be, hogy Flavio Briatore – akinek F1-től való eltiltása 2013-ben jár le – egy új sorozat, a GP1 szabálykönyvén dolgozik. (A GP2-es szériát Briatore és Ecclestone közösen gründolták, de a Forma-1 előszobájának szánt sorozat…

Az utóbbi évtizedekben a brazilokon kívül a többi dél-amerikai nemzet nem jeleskedett a Forma-1-ben. Egyedüli nem brazilként Juan-Pablo Montoya volt az, aki mutatta, hogy Brazílián kívül is vannak tehetséges autóversenyzők a kontinens déli felén. JPM-ben viszont túl sok volt a…

1965-ben a Ford komoly hadsereget vonultatott fel Le Mans-ban, hogy feledtesse az előző évi fiaskót. A viadalra hat GT40-es nevezett, miközben a Ferrari (néhány alsóbb kategóriás autót leszámítva) csak két prototípust állított csatarendbe. A privát csapatok számára szállított…

 A turbó korszak érdekes fejezet volt a Forma-1 történetében. A Renault olyan divatot csinált, amelyet később nemcsak a nagy autógyárak vettek át, hanem több kis műhely is próbálkozott. Ilyen volt a német Zakspeed is a nyolcvanas években közepén, amely teljes egészében…

Egyetlen motor sem volt olyan meghatározó a Forma-1-ben, amint a Ford Cosworth. A cirkusz legsikeresebb motorja 1967 és 1983 között számolatlanul aratta a győzelmeket. Tizenöt év alatt a motor nem kevesebb, mint 155 diadalt aratott! Evezzünk egy kicsit vissza Angliába, Northamptonba,…

A DTM versenysorozat a 2000-ben, három év kényszerpihenő után új koncepcióval indult újra. A cél a legkorszerűbb technológia alkalmazása volt, alacsony költségek mellett. A Deutsche Tourenwagen Masters - ez lett a bajnokság új neve –versenyautóinak alapját négyajtós…

          Az 1977-es Le Mans-i verseny előtt mindenkit az foglalkoztatott, hogy a két turbómotort fejlesztő gyár a Renault vagy a Porsche nyeri a versenyt. Az előző évi győztes Porsche csupán három gyári autót nevezett: két 936-ost…

süti beállítások módosítása