Adrian Newey nem ismeretlen a tengerentúli Indycar versenysportban sem. A brit mérnök a southamptoni egyetemen repülést és űrhajózást tanult és a diplomamunkáját a szárnyas autók aerodinamikájáról írta. 1981-ben a March Engineeringhez került, ahol először egy sportkocsin…

Az Arrows a Forma-1 egyik meghatározó, de nem túl sikeres csapata volt több mint két évtizeden át. Az angol csapat 381 futamon indult, de egyetlen győzelmet sem szerzett. A csapat az 1979-es évadban egy igen futa kinézetű járművel nevezett. Ez volt az A2-es, csúfnevén a…

Minekután a Forma-1-es versenyeket az 1954-es esztendőtől új szabályok szerint futották, a Daimler-Benz úgy látta, eljött a megfelelő pillanat a Grand Prix sportba való visszatéréshez. A csillagosok 1953-ban fogtak az F1-es autó megépítésébe, amelynek alapja a versenypályákon…

Michael J. Boyle (csúfnevén „Umbrella Mike”) Chicago legjelentősebb szakszervezetének vezetője és egy versenyistálló tulajdonosa 1938-ban egy új kocsit keresett, amellyel az Indy 500-ra nevezhetett. Versenymérnöke, Harry „Cotton” Henning Olaszországban, a Maseratinál lelt rá a…

Tragikus hirtelenséggel, életének 65. évében elhunyt Frank Tamás, a Hungaroring Sport Zrt. alelnöke, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség általános alelnöke. Frank 1994-től volt a Forma-1-es Magyar Nagydíjak egyik fő szervezője, a ’80-as évek végétől pedig jelentős szerepe…

   A Maserati 250F jól szemlélteti az ötvenes évek Grand Prix sportját. A mai F1-es rakétákkal ellentétben, amelyeket versenyről versenyre változtatgatnak, a modenai gyár masinája kisebb változtatásokkal hat évet húzott le a versenysportban és egy teljes versenyzőgarnitúrának…

süti beállítások módosítása