Az új Concord egyezmény összesen 50 millió eurós plusz bevételt jelent a csapatoknak évente, miközben a versenyek száma a mostani 20-ról, 22-re vagy 23-ra fog növekedni, mondta el Bernie Ecclestone a brit Guardian lapnak. A szerződést aláíró istállók között állítólag Mr. E. 140 millió eurós egyszeri jutalmat is kioszt. Az új egyezmény a sportág 2013 és 2020 közötti időszakát szabályozza és az élcsapatok közül a Red Bull, a Ferrari és a McLaren is aláírta. Egyedül a Mercedes-Benz hezitál, amelynek Bernie állítólag nem hajlandó olyan előnyöket biztosítani, mint a többieknek. Talán az már senkit sem lep meg, hogy a legtöbb bónuszt a Ferrari kapja, állítólag 50 millió eurót,  a Red Bull és a McLaren 35 millióra számíthat, miközben a Mercedes csak a „kefét rághatja”, mert Bernie szerint a márkának nincs múltja a F1-ben, ezért nem illeti meg a csapatot külön bónusz. 

 

A szerződés aláírása rendkívül fontos Ecclestone számára, mert a Forma-1-et csak azután tudja tőzsdére vinni. Az még kérdéses, hogy milyen szerepet tölt majd be a Nemzetközi Autómobil-szövetség, az FIA a Forma-1 jövőbeli életében. Eddig ez a testület töltötte be a legfelsőbb sporthatóság szerepét, hozta a szabályokat vagy éppen döntött vitás technikai vagy sportetikai kérdésekről. Pletykák szerint azonban Ecclestone nem tartaná kizártnak, hogy elvágná ezt a „köldökzsinórt” és a Forma-1-et a szövetségtől teljesen független szériává alakítaná. (A legjobb példa erre a GP2-es széria, amelyet Bernie és Briatore közösen gründolt és nem tartozik az FIA égisze alá.) A monacói verseny hétvégéjén Bernie az FIA elnök Jean Todttal is tárgyalt, hétfőn pedig a csapatfőnököket és a technikai igazgatókat is megbeszélésre hívta a Forma-1 mindenható ura. Todt állítólag több pénzt szeretne látni az F1-ből az FIA asztalán, Bernie ugyanakkor nem hajlandó egy centtel sem többet adni a közvetítési jogokért, mint eddig. Ezen kívül szóba kerül a 2014-től tervezett turbómotorok kérdése is. A kis csapatok állítólag elérték Eccelstone-nál, hogy egy ideig maradjanak még a mostani V8-as szívók, mert attól félnek, hogy az új erőforrások miatt megnövekednek a költségeik.


 

A bejegyzés trackback címe:

https://f1grandprix.blog.hu/api/trackback/id/tr454549213

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: It wasn't particularly straightful (Monte Carlo) 2012.05.27. 17:09:46

Ez volt az a verseny, ahol az átlag néző nem sokat vesztett azzal, ha a rajt után bealudt vagy elkapcsolt. Az események zöme ugyanis az első körben lezajlott, és bár a feszültséget a futam egésze alatt tapintani lehetett, így magam egy cseppet sem é...
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása