A Forma-1-ben a mérnökök ötleteinek mindig az érvényes szabályok keretében kellett megvalósulniuk. Így volt egy 1950-ben és így van ma is. Az előírások viszont nagyon sokat változtak az évtizedek folyamán. A második világháború után, az akkori szegénység miatt a háború…

 A kezdetekAhogy Enzo Ferrari rögeszméje a 12 henger volt, Chapman fejében az járt, hogyan építsen minél gyorsabb és forradalmibb gépet. Hidegen hagyta a tradíció. A benzinmotorról is hajlandó volt lemondani és egy időben turbinahajtással kísérletezett. Hát ha ez az…

Bármi történjen is ezt az embert nem lehet kihozni a sodrából. Miközben a pályán vérremenő küzdelem folyik, ő egykedvűen majszolja a kezében lévő banánt. A nagy horderejű dolgok sem hatják meg. Amikor a Mercedes nagy csinnadrattával bejelentette, hogy megveszi a világbajnok…

A hatvanas években többen gázturbinára cserélték a benzinmotort a Forma-1-ben. A dolog nem is volt őrültség, hiszen a turbina teljesítmény és hatásfok tekintetében esélyesnek tűnt bármilyen versenyen. A gázturbinánál nincs szükség mozgás átalakításra, mint a hagyományos…

Eddig összesen 156 amerikai pilóta neve szerepel a Forma-1-es statisztikákban, persze ebből jó néhány a Forma-1 hajnalán került bele, amikor az Indy 500 is a versenynaptár része volt. A száguldó cirkuszban Dan Gurney-nek sikerült az amerikai nemzetet a legeredményesebben képviselnie.…

süti beállítások módosítása